bigmaamas

mitt liv som trebarnsmamma

God morgon

Publicerad 2009-12-03 08:22:25 i Allmänt,

Förkyld. Ordentligt förkyld. Igen. Usch vad jag inte behöver det här just nu. Hoppas bara grabbarna klarar sig, de har haft sina omgångar kan man tycka.

Tordag idag, dagen har inte så mycket att bjuda på. Kevin ska på bandy ikväll så måste hinna fixa middagen tidigt.

Noah sov jättedåligt inatt, vaknade halv två bara skrek. Ville absolut inte somna om. Tror klockan hann bli både halv tre o kvart i innan han äntligen somnade om. Klockan sex vaknade han för dagen så jag är ganska mör nu. Till råga på allt. Idag blir det till o vila när han somnar.

Ringde Patricia igår för att boka bord till min födelsedagsmiddag. Får ett presentkort varje år som jag för första gången tänkte utnyttja. Bokningen var så gott som klar när tjejen jag pratade med upplyser om att det är 18-års åldersgräns och alla ska ha giltigt leg. T´s syster är 16, har båda sina föräldrar med sig, o ch vi ska verkligen bara dit för o äta middag. Tvärnej, inget o diskutera, då var vi inte längre välkomna.
Fatta! En 16-åring får inte gå på restaurang för o äta middag!! Anledningen var att de har öppna barer där de inte kan ansvara för henne, men hallå?! Hon har sina föräldrar med sig, de om några kan väl ta ansvar för sitt barn! Jag hade förstått om det bara var hon och jag, men alltså det är helt sjukt.
Patricia har dessutom ganska saftiga priser så där gick de miste om några tusen. Har gillat Patricia innan men nu har jag svårt att tro att jag går dit igen.

Men men, nu ska jag hitta en annan restaurang att lägga några tusen på, förslag någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Mitt i livet med barn, hus och blivande man. Skriver om vardagsbekymmer och skojigheter och allt vi tar oss för om dagarna,

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela